Una firma de moda catalana impulsa els joves dissenyadors amb els vots dels consumidors

Iconic Barcelona és una plataforma on line 2.0 que està fent el salt a ciutats europees i també als Estats Units

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]L[/dropcap]a democràcia 2.0 ha arribat al món de la moda. Qui millor que el comprador per decidir què ha de ser el més trendy de la temporada? La firma de moda independent Iconic Barcelona està democratitzant les tendències mitjançant una eina 2.0 per involucrar els seus clients en el procés de creació de les noves col·leccions. La iniciativa pot donar grans oportunitats a joves dissenyadors, que tenen la possibilitat d’exposar les seves creacions i de ser els escollits entre els usuaris per fer el salt al mercat. La plataforma on line no només està triomfant a Espanya sinó que està fent el salt a ciutats europees i fins i tot als Estats Units.

Aquesta tendència de fer participar el client s’anomena ‘collaborative fashion trend setting’. La marca organitza el concurs a través del seu web en funció de les tendències del moment. Aquesta informació es comparteix a través d’una extensa base de dades en la que es convida a la participació de dissenyadors amb l’aportació de dibuixos de les seves creacions d’acord als paràmetres que es demanen. Els usuaris trien, mitjançant un sistema de votació, els esbossos que més els agraden i Iconic s’encarrega d’elaborar el patronatge i produir aquestes peces en el seu taller.

Les col·leccions d’Iconic Barcelona ja es poden trobar per exemple en una botiga on line de Washington, que els ha fet dos encàrrecs, i la firma està treballant la possibilitat d’exportar les seves col·leccions a botigues de disseny de ciutats europees, “on hi ha més sensibilitat per la roba d’autor”, explica Núria Posa, dissenyadora i directora d’Iconic Barcelona. Fins avui, els seus dissenys, dins el mercat nacional, es poden trobar a botigues de Granollers, Mallorca i Logronyo. L’empresa va ser creada el 2012 i té una previsió de facturació per aquest any de 150.000€.

Slow Fashion o roba Km0

Iconic es dirigeix a un públic compromès i inconformista que demana el mateix grau de compromís a les marques a les quals és fidel. L’empresa catalana treballa sota paràmetres ètics i ecològics i, com en els productes de Km0 tan coneguts en el món alimentari, el corrent Slow Fashion, defensa la necessitat de confeccionar la moda al país per tal de reactivar la industria tèxtil i crear llocs de treball nous. La venta de productes confeccionats a Catalunya permet, a més, ser respectuosos amb el medi i controlar tot el procés de producció. “Podem estar segurs que darrere les nostres col·leccions no hi ha explotació laboral de cap tipus. D’altra manera, és impossible assegurar que això sigui així”, emfatitza Posa.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *