Tinta que canvia de color per saber quan caduca la carn de pollastre  

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]L[/dropcap]a innovació és bàsica per qualsevol empresa. Això pensen a Chimigraf, firma amb seu a Rubí que treballa en un projecte revolucionari. L’empresa està enllestint una tinta que canvia de color en funció de la frescor del producte, en aquest cas carn de pollastre envasada. D’aquesta manera, l’etiqueta passarà de verd a taronja i finalment a vermell segons l’estat de la carn.

Les etiquetes Freshink de Chimigraf.
Les etiquetes Freshink de Chimigraf.

L’anomenada Freshink està englobada en el marc europeu Horitzó 2020 i, a la vegada, en el repte Utilització eficaç i eco innovadora dels recursos en la producció i processament d’aliments. El producte es troba en la primera fase del finançament i ara toca dissenyar un bon pla de negoci per poder assolir la fase 2, que significaria la seva comercialització.

Segons el director general de Chimigraf, Armand Marcé, la Freshink respon a “la contínua demanda de conèixer la qualitat real del menjar, especialment en el sector de productes de carn fresca”. Segons Marcé, “el repte passa per incorporar tecnologies intel·ligents en el propi packaging dels productes que permetin informar en temps real de la qualitat, seguretat, frescor, temps de vida i possible rebuig de productes frescos envasats”. En aquest sentit, Marcé explica que sistemes com aquest podrien resoldre el que considera com un dels grans problemes de la societat: els milions de quilos de menjar que es llencen.

A més de la innovació, Chimigraf creu que l’exportació és bàsic per qualsevol empresa. Tot i que Freshink encara no està a la venda, Chimigraf ja compta amb diversos interessats en utilitzar-la, com els Estats Units, Brazil, Qatar i molts mercats musulmans. L’empresa té la intenció d’ampliar el ventall i fer que la tinta es pugui utilitzar en envasos d’altres carns, peix o verdures.

Chimigraf té quatre fàbriques a Rubí, delegacions a Madrid i Valencia, una sucursal a Portugal, filials a França i Itàlia i oficines comercials a Mèxic, Shanghai i els Estats Units. L’empresa busca “oferir les millors tintes del mercat assegurant una qualitat constant dels productes d’acord amb els alts nivells d’estàndars i les necessitats del sector”.

[social type=”twitter” opacity=”dark”]http://www.twitter.com/jaumevb[/social] @jaumevb

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *