Somnins, una petita empresa que coordina tot el procés editorial amb els ulls posat a l’exterior

L’empresa de Sant Cugat fa continguts per a nens de fins a 12 anys i ja ven a França i Itàlia

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]“S[/dropcap]i un producte no es pot vendre a més d’un país, el descartem”. Aquesta és una de les principals característiques de Somnins: la seva aposta per l’. Nascuda fa uns dos anys, l’empresa de Sant Cugat és l’exemple que sent petit també es pot vendre a l’exterior. Fa uns dies van ser guardonats amb un premi de la Cambra de Comerç de Terrassa com a firma de nova creació.

A Somnins també innoven. S’encarreguen de tot el procés d’un llibre i entreguen directament el producte al magatzem del client. “El nostre client només s’ha de preocupar de validar el contingut del producte”, explica la directora de Somnins, Gemma Cera. Treballen sobretot per editorials i quan pensen en un nou projecte el fan perquè pugui ser venut en un altre país: A l’hora de fer balanç, es marquen els 10.000 exemplars com el límit: “És la xifra aproximada perquè un producte sigui rendible”, destaca Cera.

[quote align=”center” color=”#999999″]S’encarreguen de tot el procés i entreguen directament el producte al magatzem del client. “El nostre client només s’ha de preocupar de validar el contingut del producte”.[/quote]

Tot i aquesta voluntat exportadora, van pas a pas. Han fet projectes a Itàlia i França, on fins i tot estan reimprimint alguns dels seus treballs. Turquia i Brasil podrien ser els seus pròxims destins, i Cera lamenta que no encaixen a Alemanya.

Quines són els característiques dels productes de Somnins? “Són productes innovadors, en el contingut o en la forma; educatius i divertits. Som molt comercials per arribar a força gent, però no som mass market . No fem un dibuix sense fons, volem que els nens hagin de pensar i participar”, explica Cera. Ells, per la seva banda, recomanen tenir els ulls ben oberts i aprendre dels altres.

La força catalana

Tot i la crisi, Cera recomana treballar de valent, “posar-se les piles” i tirar endavant. Per fer-ho, explica que una de les característiques que agrada de Catalunya a l’exterior és el talent creatiu.

 

[divider scroll_text=””]

 

[social type=”twitter” opacity=”dark”]http://www.twitter.com/jaumevb[/social] @jaumevb

 

 

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *