Ramon Tremosa: “Espanya no està acostumada a fer les infraestructures amb criteri i així li va”

L’eurodiputat de CiU critica la “lògica primitiva” que significa demanar que el Corredor Mediterrani passi pels Pirineus.

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]L'[/dropcap]estat espanyol no segueix cap mena de criteri lògic a l’hora de plantejar opcions pel Corredor Mediterrani. És el que pensa l’eurodiputat Ramon Tremosa, que en una entrevista amb ExportNews.cat es mostra convençut dels punts forts de Catalunya per tirar endavant i sortir de la crisi econòmica.

L’eurodiputat avisa que fer infraestructures “no és dibuixar una línia en un mapa” i adverteix que hi ha d’haver uns criteris. En concret, i pel que fa al mapa de mercaderies europeu, explica que es vol prioritzar ports i regions productives amb els mercats. Per això lamenta que el govern espanyol “vagi contra la lògica del temps” i maniobri perquè el traçat passi per Aragó: “Sembla com si no fos un projecte espanyol”, critica. “Espanya no està acostumada a fer les infraestructures amb criteris i així li va”, ironitza.

[youtube height=”HEIGHT” width=”WIDTH”]http://www.youtube.com/watch?v=SE1aP9m6I1k&feature=youtu.be[/youtube]

 

Dades esperançadores

Tremosa creu que les empreses catalanes que exporten més poden explicar quina és la realitat i com confien les empreses internacionals en el país: “Tenim 4.000 multinacionals, un port i un aeroport amb vocació internacional, una tradició industrial de més de 200 anys i una gran capital com és Barcelona. Això se sap també a l’estranger”, precisa. En la llista de potencialitats catalanes obre un un gran ventall: agroalimentari, químic o el sector de l’automòbil, entre molts d’altres. “La marca Catalunya és diferenciada de la marca Espanya”, afegeix.

I posa una dada en valor: “Només generem l’1% del PIB dels 27 països de la Unió Europea, però l’any passat ens vàrem endur el 4% dels fons europeus en R+D. Això vol dir que ens veuen potencial”. També destaca que en algunes zones de Catalunya l’atur està en percentatges molt similars als de la Unió Europea: “Moltes comarques han trobat el camí per sortir de la crisi”, explica.

El polític veu l’ com una condició sine qua non per tirar endavant. Precisa, per exemple, que el mercat internacional és 100 cops més gran que l’espanyol: “Sortir a vendre fora no és que sigui una possibilitat bonica, és una necessitat de supervivència. O exportem o no serem”, avisa. Per això reconeix que la realitat que Catalunya ja vengui més a l’exterior és una bona notícia.

Més infraestructures

Tremosa també lamenta l’actuació del govern espanyol amb l’Aeroport del Prat i acusa de “vetar” el creixement d’aquesta infraestructura: “El 2012 va créixer un 10% en tràfic, tot i el tancament d’Spanair. Barajas, en canvi, va caure un 10%. Tot plegat és la lluita entre un estat fracassat i insolvent i un país que busca el seu lloc al món”, sentencia.

 

 

[divider scroll_text=””]

 

[social type=”twitter” opacity=”dark”]http://www.twitter.com/jaumevb[/social] @jaumevb

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *