Que sembli un accident

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#c9104a”]S[/dropcap]er un productor de fruita, haver-se obert un mercat a l’exterior amb totes les dificultats que comporta i trobar-se que el major obstacle no està a buscar els clients fora, ni a trobar distribuïdors de confiança, ni tampoc a entendre la cultura del país. Ni de bon tros. Des de fa uns mesos, un dels principals mals de cap dels productors és aconseguir superar el coll d’ampolla de les duanes de mercaderies de Vilamalla i Lleida, on diàriament s’hi acumulen camions esperant durant hores el torn per passar els tràmits i controls fitosanitaris pertinents. Un servei rupestre, gens adequat a la potencialitat exportadora de Catalunya i que suposa l’enèsim ofec econòmic de l’Estat o, al menys, un nou obstacle al desenvolupament de les empreses catalanes. Segons afirma el director executiu de la patronal Afrucat, Manel Simón, molts productors han perdut la reserva contractada en els serveis de transport marítim per un retard, que pot arribar a 24 hores, en l’estació dunaera. Personal insuficient i horaris de servei limitats són algunes de les raons que expliquen el mal funcionament. En qualsevol cas, aquest imprevist pot arribar a costar 3.000 euros a la butxaca del productor. Literalment, es tracta d’un ‘Vuelva usted mañana’ del segle XXI que deixa el dubte de saber si és producte de la incompetència o la premeditació.

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *