Perú, destí atractiu on exportar

L’estabilitat que viu el país des de fa uns anys i les seves polítiques d’obertura el converteixen en un objectiu a tenir en compte per les empreses catalanes

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]F[/dropcap]a uns dies es coneixia que l’Índex de Competitivitat Global del Fòrum Econòmic Mundial ha fet pujar Perú 5 llocs fins el 40è pel que fa a desenvolupament financer. Això s’afegeix a altres bons símptomes, com l’esforç dels bancs d’aquest país per facilitar les activitats i iniciatives empresarials i donar crèdit a les famílies.

Realment Perú és un bon destí per les empreses catalanes? Els experts creuen que sí. Gianmarco León, professor del Departament d’Economia de la UPF, reconeix que l’economia peruana “va força bé” i ho justifica per l’estabilitat política i econòmica dels últims 15 anys, però també pel marc jurídic existent, el tracte als inversionistes i a les polítiques de promoció de la inversió.

El mateix pensa el cònsol general adjunt peruà al Consolat de Barcelona, Ricardo Silva-Santisteban. En declaracions a ExportNews.cat, destaca que des de fa 10 anys el seu país viu una política d’obertura a les inversions i assegura que ara és un dels 40 països més atractius per invertir: “Històricament els països llatinoamericans han estat convulsos econòmicament, però la situació ha canviat els últims 15 anys”, ha assegurat.

Els sectors

Els experts creuen que hi ha molts àmbits on poden apuntar les empreses catalanes. León destaca el boom dels recursos naturals com el gas natural o el petroli (tot i que també precisa que el país pateix una dependència de les seves ), mentre que Silva-Santisteban afegeix que Perú és productor de 8 dels 10 minerals més importants.

[quote align=”center” color=”#999999″] “Perú representa la nova versió de fer les Amèriques: és terreny verge per molts inversors”, sentencia Ricardo Silva-Santisteban.[/quote]

El professor de la UPF també creu que pot ser interessant l’àmbit tèxtil: “El país competeix bé amb Xina o Índia, però falta més coneixement dels mercats i les tendències. Això ho poden aportar els estrangers”, reconeix. Creu pot ser aprofitat des de Catalunya: “A Perú li passa com a Xile o Colòmbia. Són economies que creixen però els hi falta capital humà”.

Silva-Santisteban afegeix l’aposta pel turisme. Perú rep cada any uns tres milions de turistes, una xifra molt allunyada de països com Espanya (gairebé 58 milions el 2012) i del potencial del país. “El volum és poc, i volem que en els pròxims anys pugi”, adverteix.

El cònsol, finalment, destaca el sector serveis “perquè tota economia que vulgui créixer hi ha d’apostar”. En aquest sentit, creu que les exportacions podrien ajudar a desenvolupar àmbits com els negocis per Internet o els serveis bancaris. “Perú representa la nova versió de fer les Amèriques: és terreny verge per molts inversors”, sentencia.

[social type=”twitter” opacity=”dark”]http://www.twitter.com/jaumevb[/social] @jaumevb

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *