Oportunitats per al sector de la construcció a Moscou

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]E[/dropcap]n la darrera dècada, Rússia i conseqüentment Moscou, ha estat considerada com un mercat de grans oportunitats, especialment per al sector de la construcció. Tot i les crisis econòmiques cícliques, causades per l’excessiva dependència de l’economia russa respecte el petroli, Rússia s’ha mostrat com un mercat molt atractiu.

Durant el ‘Moscow Urban Forum 2015”, la ciutat va presentar diversos plans de millora, des de la construcció del nou centre de Moscou fins a l’ampliació de carreteres, metro i ferrocarril. Tot i els actuals reptes econòmics a causa de la depreciació del ruble, es va presentar un màster-pla de 20 anys i per valor de 90 bilions d’euros per millorar diverses àrees de la ciutat que requereixen una intervenció severa. Aquest pla se solapa amb el ja existent de millora del metro fins el 2020 per un import de 26 bilions d’euros. El metro de Moscou va ser desenvolupat quan la ciutat tenia 3 milions d’habitants; ara té 12 i només el 10% de la població viu en el centre, on es concentra el 50% dels llocs de treball. El 90% restant viu a les afores. Corregir aquesta situació és un dels objectius del màster-pla.

[quote align=”center” color=”#999999″]És lògic pensar que la crisi econòmica actual no afavoreix aquests plans, però fins a la data, la major part d’ells continuen endavant.[/quote]

Altres projectes pensats per facilitar el desplaçament de les persones són: l’adaptació de 50 km de línies fèrries de mercaderies per a ús de passatgers, i la construcció d’entre 60 i 80 quilòmetres de carreteres per solucionar els eterns problemes de congestió de Moscou.

En un altre àmbit, per millorar la qualitat de vida dels moscovites, el projecte Meganon preveu transformar 10.000 hectàrees d’espai públic en parcs, marges de rius, i àrees d’esbarjo al llarg de 120 quilòmetres de riu.

A nivell de país, després de les olimpíades d’hivern de Sochi (2014), Rússia organitzarà la Copa del Món 2018, que òbviament generarà oportunitats de negoci a Moscou, com per exemple la rehabilitació de l’estadi de Luzhniki.

És lògic pensar que la crisi econòmica actual no afavoreix aquests plans, però fins a la data, la major part d’ells continuen endavant. Segons les autoritats moscovites, si la inflació anual no supera el 10% no preveuen fer grans canvis en aquests plans. De moment, la principal decisió que han pres ha estat la d’accelerar l’execució d’algunes obres i retallar 1 any d’execució, per d’aquesta manera aconseguir reduir els efectes de la inflació. Cer és que en alguns casos, proveïdors europeus han estat descartats pels efectes de la depreciació del ruble respecte l’euro i han estat substituïts per proveïdors russos o asiàtics.

Rússia i Moscou són bons mercats. Les empreses espanyoles han d’estar presents, però amb precaució. Es tracta d’un mercat inestable, amb crisis cícliques i per tant no pot ser la basa de la nostra subsistència, sinó el complement; del contrari el risc és massa elevat.

Neurones + quilometres = vendes

 

Més a MartiRoca.com

Photo credit: kishjar? / Foter / CC BY

 

També et pot interessar:

El mercat saudita, ¿pot ser interessant per al nostre sector alimentari?

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *