Oleicolà de l’Empordà estudia produir olis monovarietals i augmentar les seves exportacions

La companyia produeix 20.000 litres de Clos de la Torre a l’any

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]L'[/dropcap]oli català és consumit arreu del món, on és apreciada la seva qualitat. Un dels exemples d’empresa que hi treballa millor és Oleicola de l’Empordà. Aquesta companyia familiar produeix l’oli verge extra Clos de la Torre gràcies a les 50 hectàrees d’oliveres que tenen en una finca de Garriguella (Alt Empordà).

L'oli Clos de la Torre.
L’oli Clos de la Torre.

Des de la companyia s’assegura la qualitat del producte, entre d’altres coses perquè ells mateixos produeixen els seus olis base i no el compren l’oli enlloc. Martí Clos, director d’Oleicola de l’Empordà, destaca: “Tenim la seguretat que venem un bon producte perquè partim d’un bon fruit i el collim nosaltres mateixos”. El Clos de la Torre està fet amb tres varietats: l’empordanesa argudell, l’andalusa picual i la italiana frantoio, una combinació que asseguren dóna un oli “únic, afruitat i equilibrat”.

Més

Es produeixen 20.000 litres d’oli Clos de la Torre a l’any, un 40% dels quals s’exporten a botigues especialitzades de tot el món. Finlàndia, Dinamarca, Estats Units i Alemanya són alguns dels principals destins, i l’empresa vol obrir el ventall a l’Orient Mitjà. De cara al 2014, per exemple, arribaran a Kuwait, Qatar i els Emirats Àrabs. També estudien com entrar a gegants com Brasil o Xina, però reconeixen que la cultura de l’oli en aquests països no està tan desenvolupada. L’empresa ja ha guanyat diversos premis internacionals, com el concurs Olivinus a l’Argentina o la competició que va tenir lloc a Los Ángeles.

A l’hora de sortir a exportar, Clos de la Torre juga una carta: “Sempre destaquem la qualitat del producte. Els països que no en consumeixen habitualment valoren molt la dieta mediterrània, i les característiques saludables de l’oli han d’obrir mercats”, destaca Clos. “És cert que allà l’oli normal s’encareix, però saben que cuinar amb oli és més sa. A mesura que hi hagi més oferta a la venda, els preus es normalitzaran”, vaticina.

Innovació i nous projectes

Clos explica que donen molta importància a la innovació. És per això que fa dos anys van inaugurar unes noves instal·lacions amb un gran protagonisme de l’acer inoxidable “per cuidar els gustos i les aromes”. A més, avisa que seguiran innovant: “Abans es xafaven les olives amb pedres i l’oli es conduïa per recs al terra del trull. Nosaltres hem millorat l’oli que feien els nostres avis”.

De cara al futur, Clos reconeix que estudien diversos projectes. Un dels més atractius és explotar els diverses varietats d’oliva que barregen per fer olis monovarietals per “renovar constantment l’oferta”.

[divider scroll_text=””]

 

[social type=”twitter” opacity=”dark”]http://www.twitter.com/jaumevb[/social] @jaumevb

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *