Nova era per a la internacionalització

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]E[/dropcap]s continua parlant molt que l’única sortida per a les nostres empreses és la seva . I és cert. Davant de mercats saturats, o millor dit, de la caiguda lliure, no queda més remei que sortir a buscar nous mercats. El que passa és que els mercats consumidors, en aquests moments els emergents, també es troben en procés d’expansió interna i molts d’ells ja en procés de globalització. Conseqüència: gran nombre d’oportunitats, però cada vegada més complexes de trobar, simplement pensar a exportar ja no serveix.

Existeixen i seguiran existint oportunitats, però l’evolució d’aquests mercats comporta un increment de la competència local i global, augment de la complexitat operativa i, potser el més greu, dificultat de trobar talent disponible i adequat en aquests mercats. En definitiva, penetrar als mercats emergents és mes complex ara que en èpoques passades. Entrem en una nova era de la internacionalització. Hauríem de deixar de pensar que el mon és pla, de fet és corbat i desigual, i això, entre d’altres coses, també representa oportunitats i riquesa social.

[quote align=”left” color=”#999999″]”Penetrar als mercats emergents és mes complex ara que en èpoques passades. Entrem en una nova era de la internacionalització.”[/quote]La primera conseqüència d’aquesta nova era és que les empreses, moltes d’elles a més amb poquíssim finançament, han de desenvolupar noves estratègies de penetració i nous models de negoci. Models, sense dubte més flexibles, que els permetin fer front a noves amenaces i oportunitats en aquests mercats emergents que segueixen mostrant un alt nivell de volatilitat.

Un altre problema amb què les empreses es poden trobar en un futur proper és la constant inestabilitat política i, com a conseqüència, modificacions constants en legislació comercial, polítiques fiscals, proteccionisme, etc… Així doncs, resulta més necessari també dissenyar una estratègia per a connectar amb els governs, no nomes per aixecar projectes sinó també per tal de tenir capacitat d’influència en les seves decisions polítiques.

Per finalitzar, dues reflexions que ens poden ajudar a fer front a aquesta nova era. Llegia fa un temps un article que instava a les empreses a què seguissin pensant com una “Start-up”. Pensa agressivament, però actua de forma molt calculada. Fa també unes setmanes vaig tenir l’oportunitat d’escoltar a l’Alfons Cornella en una conferència definint que “el futur és CO”, co-working, co-socity… I estic plenament d’acord, la cooperació entre empreses serà una eina indispensable per afrontar aquesta nova era d’innovació i globalització

Photo credit: StockMonkeys.com / Foter / CC BY

 

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *