Neix Catalonian Food, per facilitar l’exportació al petit productor

Petits empresaris creen la marca per vendre productes artesanals a tot el món. Es presenten el 2 de maig a Londres.

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]L[/dropcap]a qualitat dels productes artesans catalans està fora de qualsevol discussió. Falta, però, que els petits productors tinguin la capacitat per fer-los arribar a tot el món. Aquest és l’objectiu de Catalonian Food, una nova empresa que es presentarà el pròxim dos de maig a Londres.

[youtube height=”HEIGHT” width=”WIDTH”]http://www.youtube.com/watch?v=afQ1x7xgqLw[/youtube]

 

“Dos petits empresaris catalans que ja exportàvem vam veure que els nostres productes podrien tenir potencial a l’estranger. En aquest moment es va va començar a treballar”. Ho explica Ramon Carner, empresari de l’alimentació i president del Cercle Català de Negocis.

Carner, que té una parada al Mercat de la Boqueria de Barcelona, sap de què parla: “Quan venen els milions de turistes que rep Catalunya cada any, tasten els nostres productes. I els hi agraden. Però quan tornen als seus països no en poden seguir comprant perquè allà no n’hi ha. Nosaltres volem resoldre aquest inconvenient”, explica. “Tenim el millor cuiner del món, el segon restaurant més reconegut i una gastronomia apreciada. Com és que no sortim més?”, es pregunta.

[quote align=”center” color=”#999999″]”Tenim el millor cuiner del món, el segon restaurant més reconegut i una gastronomia apreciada. Com és que no sortim més?”[/quote]

Catalonian Food començarà venent formatge, cava, ratafia, rom, fruits secs, melmelada i fins i tot formatge rostit. Després de presentar-se a Londres tenen previst està a la fira Anuga, que es farà el mes d’octubre a Colònia, i a la Xina. Creuen que Catalonian Food es pot convertir en la marca dels productes catalans de qualitat.

Carner creu que els petits empresaris han de trobar noves vies per superar l’estancament del mercat nacional. “Tenim una certa responsabilitat social. Hi ha gent que està fent molt bona feina i productes de qualitat, però no venen”, explica.

Un país al darrere

Carner es lamenta que els empresaris no tinguin la força d’un país al darrere. I posa dos exemples. En primer lloc, Itàlia: “Si el petit empresari fa un bon producte i el vol exportar l’Estat l’ajudarà en tot el que pugui”. I en segon, l’Estat espanyol: “Tenen un sistema obsolet, on només venen els 4 o 5 productes més coneguts i prou”.

La corretja de transmissió

El president del CCN insisteix a destacar les potencialitats de Catalunya: “Ho tenim tot per ser un gran país. Els espanyols ho saben, i per això han retallat el Corredor Mediterrani i ens han col·locat les autopistes de peatge. Tot per aturar el nostre dinamisme comercial”, destaca. Segons ell, l’eina que ha d’utilitzar Europa perquè el sud funcioni és l’estat català: “Serem la corretja de transmissió. Fins i tot Espanya se’n veuria beneficiada”. Això sí, també avisa que les estructures administratives del Principat estan fetes a imatge de les espanyoles, i creu que això s’ha de canviar: “D’Espanya no se’n refia ningú”.

 

[divider scroll_text=””]

 

[social type=”twitter” opacity=”dark”]http://www.twitter.com/jaumevb[/social] @jaumevb

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *