Lucta, aroma d’exportació

El Grup Lucta, especialitzat en aromes i fragàncies i amb 50 anys d’experiència internacional, ha explicat a Granollers el seu model de negoci. La companyia ven el 84% dels seus productes fora de l’estat espanyol. Prepara una inversió de 4 milions d’euros a la planta que té a Montornès del Vallès.

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]Q[/dropcap]uan una companyia té el 84% de les seves vendes fora de l’estat espanyol és que l’exportació és l’eix al voltant del qual gira el seu model de negoci. És el cas del Grup Lucta. Neixen el 1949 per fer productes de l’anomenada química fina, i des de llavors el seu creixement ha estat exponencial. Avui dia fan aromes per l’alimentació humana i animal i fragàncies per perfums o productes de neteja.  Els seus clients van des de grans empreses i multinacionals fins a petits negocis.

[youtube height=”HEIGHT” width=”WIDTH”]http://www.youtube.com/watch?v=nAmE5feJq-Q&feature=youtu.be[/youtube]

 

“El nostre objectiu és seguir venent encara menys a l’estat espanyol. És la nostra estratègia: com més diversificats tinguis els teus mercats, millor”. Així s’explica Carles Ventós, conseller delegat del grup. Després d’una conferència organitzada per la Cambra de Comerç i Granollers Mercat, el dirigent ha explicat l’estratègia exterior de la companyia. El 1962 obren la seva primera filial, a Colòmbia. La van seguir Mèxic, Estats Units i la Xina. Avui dia els seus productes es venen a més de 60 països. “Sortir a fora porta molta feina, però val la pena”, reconeix.

[quote align=”center” color=”#999999″]”Hi ha mercats que si hi poses un producte d’alt valor afegit pots aconseguir encara més marge de beneficis que aquí”[/quote]

Ventós defensa l’exportació sense vacil·lacions. Explica que sortir a vendre a fora no ha de ser sinònim de tenir menys marge: “Depèn del producte i el mercat. Hi ha mercats que si hi poses un producte d’alt valor afegit pots aconseguir encara més marge de beneficis que aquí”, defensa. L’estratègia a seguir, però, sempre és la mateixa. “Primer cal tenir un producte competitiu i guanyador. Tot seguit busquem en països amb més possibilitats de creixement i menys barreres per avançar, i ens hi anem introduïnt poc a poc. Comencem amb inverions petites i anem aprenent la cultura del país i la seva forma de treballar”, precisa. Això sí, avisa que no fallen: “No ens agrada obrir molts mercats i finalment haver de replegar-nos. Apostem fort per un mercat i encertem”.

Un altre aspecte bàsic pel Grup Lucta és la innovació. Ventós explica que l’any passat hi van destinar un 8% de la facturació, i que des del 2004 s’han gastat 72 milions d’euros en aquest camp: “Si no tens innovació no pots avançar, i menys quan les nostres competidores no s’aturen”, avisa. Per això, per poder innovar encara més, invertiran 4 milions a la unitat de producció de  Montornès del Vallès.

Com empresa exportadora, Lucta viu pendent dels valors de la moneda. Reconeix que les empreses no poden controlar l’anomenada guerra de divises i que la zona euro no viu els seus millors moments. Tot i reconèixer que un euro fort frena les , ho veu d’una altra manera: “Si tens un bon producte i innovació has de suplir la manca de competitivitat per altres aspectes. Mesures? Són factors que no podem controlar. Pensem a llarg termini, ens concentrem a créixer en els mercats finals. A través d’investigació fem productes d’alt valor amb marges suficients que puguin absorvir els fluctuacions de la moneda. No és un tema important per nosaltres”, sentencia.

[divider scroll_text=””]

 

[social type=”twitter” opacity=”dark”]www.twitter.com/mcodolaE[/social] @Mcodola

[social type=”twitter” opacity=”dark”]www.twitter.com/jaumevb[/social] @Jaumevb

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *