L’intercanvi, una forma de fer créixer les empreses

Treat or Treat vol potenciar els bescanvis de productes, serveis i coneixements entre start-ups i emprenedors

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]“H[/dropcap]i ha emprenedors que quan arranquen amb la seva idea de negoci no tenen diners però poden oferir el que saben fer millor”. Aquest és un dels pilars de Treat or Treat, una empresa amb seu a Sabadell i Olot i que compta amb una web que funciona des del mes de març d’aquest any. A través d’aquest espai, les start-ups i els emprenedors poden intercanviar productes, serveis i coneixements. Com una sabateria que va aconseguir un jingle a canvi d’unes sabatilles Munich pel compositor o una pime que demana un logotip nou o un vídeo promocional a canvi de publicitat gratis al seu web.

 

Treat or Treat ja va néixer amb vocació internacional. Com explica el seu co-responsable, Oriol Torres, el domini ‘.eu’ de la serva direcció demostra que tenen “vocació internacional”. Per això ja han ajudat a empreses i professionals de França, Itàlia i Holanda i volen anar encara més enllà. “Volem que la gent sàpiga que tothom hi surt guanyant”, destaca Torres.

La idea de crear aquest espai de tractes ve de força lluny, concretament de la Fira del Bestiar de Peu Rodó que es va fer a Salàs de Pallars (Pallars Jussà) des del segle XIV fins els anys 60, i que ara s’ha recuperat: “Hi havia molta gent de la fira que feia gestions perquè es tanquessin els acords. Aquesta és la filosofia que volem aplicar”, explica Torres. Pel que fa al nom, és una evolució del popular joc Trick or treat en què els nens van porta a porta demanant llaminadures el dia de Haloween: “Significa espant o regal, però també es pot entendre com a tracte”, afegeix.

El model de negoci de Treat or Treat és d’anar-se fent un lloc. Volen captar usuaris que vegin que es tracta d’un bon sistema i després convertir-los en clients o fins i tot inversors. També es pot posar publicitat a la seva pàgina web.

Països més acostumats

Aquesta forma d’ajudar-se entre empreses i particulars no és massa habitual aquí, però sí als Estats Units o al nord d’Europa: “Aquí la gent és més reticent i prefereix que abans s’hi llencin els altres, però això anirà canviant”, espera Torres.

 

[social type=”twitter” opacity=”dark”]http://www.twitter.com/jaumevb[/social] @jaumevb

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *