Les empreses d’AMEC preveuen augmentar les exportacions aquest 2013

El debilitament la demanda dels països de la UE no evitarà que les 450 empreses d’aquesta organització incrementin les vendes a l’exterior. El 2012 van augmentar un 10%.

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]L[/dropcap]’ segueix guanyant pes en l’estratègia de les empreses. L’Associació Multisectorial d’Empreses (AMEC), que n’aplega 450, ho ha confirmat aquest dimarts en la presentació a Barcelona dels resultats del 2012. L’any passat van sortir a vendre a l’exterior un 10’6% més que al 2011, i aquesta xifra podria augmentar fins el 13’5% aquest any. De fet, el 72% preveu incrementar les .

El 2012 18.840 empreses van començar a exportar, però 19.440 ho van deixar de fer. Des d’AMEC s’avisa que sortir a vendre a l’exterior “té les seves dificultats” i es demana “una iniciació correcta” i “tenir perspectives a mig termini”. A Catalunya hi ha 45.937 empreses que exporten, un 34% del total de l’estat espanyol.

[quote align=”center” color=”#999999″]El 72% preveu incrementar les exportacions.[/quote]

Pel que fa als principals destins per sortir a vendre, Rússia és considerat com un destí “amb molt potencial industrial”. El país amb més sortida, però, ha estat Alemanya, seguit de França, Regne Unit i Itàlia. També hi apareixen destins més llunyans, com Mèxic, Brazil i Turquia.

Problemes a l’exterior

El 86% de les empreses han reconegut que han tingut problemes a l’hora d’intentar exportar. Reconeixen obertament que “la imatge d’Espanya és dolenta” i fins i tot expliquen com, en certs països, es pressiona al límit a les empreses per vendre més barat. Aquesta mala imatge influeix a l’hora de buscar professionals per les filials estrangeres, perquè els treballadors prefereixen firmes d’altres països, segons l’AMEC.

Els problemes no s’acaben aquí. La falta de finançament fa que moltes empreses decideixin autofinançar-se i assumir tots els riscos. Un 60% no va assegurar les seves vendes a l’exterior.

Tot i això, cal destacar que la majoria d’enquestades també veu en la innovació un factor clau per la competitivitat. Un 83% va fer alguna activitat d’I+D+i  i s’hi va invertir un 3,2% del total de la facturació.

[divider scroll_text=””]

 

[social type=”twitter” opacity=”dark”]http://www.twitter.com/jaumevb[/social] @jaumevb

 

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *