Les 5 regles de l’exportació

carreterallarga

 

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]Q[/dropcap]uan una empresa decideix començar el camí de l’exportació, va molt més enllà de la simple venda a l’exterior d’allò que fins ara venia al mercat domèstic. Quan una empresa comença a exportar, el que fa és aprendre a fer les coses d’una manera diferent i, per tant, cal que adapti el seu pensament a un mercat competitiu que la faci florir a on d’altres fracassen. És per això que m’atreveixo a donar 5 consells que us ajudaran a canviar el xip:

1. No pensis en les subvencions, sinó en el producte i en el client
Efectivament, està ACCIÓ10, l’ICEX, ENISA o d’altres entitats que promouen la de les empreses, però si basem la nostra estratègia en aconseguir un ajut i no en Crear les condicions en el nostre producte per a que sigui un èxit allà a on el portem, estarem condemnant-nos al fracàs. Vol dir això que renunciem als ajuts? no pas, però no els fem condició necessària, si no volem córrer el risc de fracassar a curt (si no ens el donen) o allarg (quan s’acabin).

2. Sigues humil, però ambiciós
Ets un més en un mercat enorme. No coneixes el mercat on et dirigeixes i, probablement, no ets el primer en arribar-hi, pel que tingues clar que hauràs de ser humil per a triomfar. Ara bé, això no vol dir que no tinguis l’ambició de millorar, d’esdevenir un actor important allà a on vagis i de crear les condicions per a ser líder en un futur.

3. Tingues paciència
Si tens l’ocasió de parlar amb empresaris que porten molts anys exportant et diran el que costa fer la primera venda en un mercat. En alguns casos, són mesos d’estada allà fins a aconseguir una venda i, quan l’has aconseguida, són setmanes o mesos de gestions en alguns països, que poden fer perdre la paciència a molts abans d’aconseguir-ho. el primer cop costa, però quan ja hi has entrat, tot ser`amés fàcil, ja ho veuràs.

4. Tingues curiositat pel lloc on vas
Vendre a un país diferent no és només transportar mercaderies, sinó conèixer el lloc on vas. Saber què volen dir els asiàtics quan diuen Sí, quina és la millor manera de dirigir una reunió amb uns potencials clients alemanys, com acomiadar-nos d’uns neo-zelandesos o com els hi agraden als nord-americans els paquests de regal, pot ser un punt clau a l’hora de prendre una decisió per part del potencial client. No menyspreïs la cultura d’acollida… empapa’t d’ella per a saber a qui et dirigeixes.

5. Menja’t un tros i no el pastís sencer
En castellà en dirien allò de ‘el que mucho abarca poco aprieta’ i bàsicament consisteix a anar pas a pas. Un altre cop, si parles amb empresaris , majoritàriament t’aconsellaran que iniciïs la teva aventura en un sòl territori i que el treballis a fons per a ssolir una venda. No vulguis vendre a tot arreu i en qualsevol moment, perquè no podràs complir cap dels punts que parlavem abans.

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *