LandFix exporta un sistema per arreglar camins en mal estat de forma econòmica

El mètode tecoFix costa deu cops menys que l’asfaltat i pot durar fins a 5 anys

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]A[/dropcap]sfaltar una carretera costa uns 45 euros el metre quadrat. Aquesta xifra és prohibitiva per la majoria de països i fins i tot ajuntaments del nostre país. L’empresa LandFix, de Barcelona, creu haver-hi trobat una solució: el mètode tecoFix. “És un producte per fer carreteres que compacta la terra, li dona una duresa com si fos ciment, és impermeable i costa deu cops menys”, explica Teo Blanco, director general de LandFix. És un derivat dels polímers on no es fan fissures i per on es pot començar a circular entre 24 i 72 hores després d’haver-se aplicat. A més, és ecològic.

Un camí de Colòmbia amb el sistema tecoFix aplicat.
Un camí de Colòmbia amb el sistema tecoFix aplicat.

Aquest producte neix fa quatre anys a partir d’un mètode per treure la pols dels camins rurals. D’això ha evolucionat a una mena de cola que pot ser útil a països amb pocs recursos. És per això que l’empresa té delegacions a Gàmbia, Bolívia i Romania, on ells mateixos construeixen carreteres amb aquest ingredient, i presència a 30 països més d’Àfrica i Amèrica del Sud: “Ens trobem camins on has d’anar molt a poc a poc, que queden inservibles quan plou i que estan plens de forats. Volem donar solució a aquest problema”, explica l’empresari. El sistema tecoFix no requereix manteniment i té una garantia de 3 anys, tot i que Blanco diu que segurament pot durar-ne 5. Durant aquests anys, la companyia assegura que pot haver-hi tota mena de trànsit, fins i tot camions de gran tonatge.

Blanco destaca que volen canviar la forma de fer carreteres d’alguns països: “On hi ha menys recursos, quan poden asfaltar premsen la base i posen l’asfalt a sobre. D’aquesta manera als sis mesos les carreteres estan foradades”, reconeix. És per això que també ofereixen la possibilitat de col·locar el tecoFix com a base de l’asfalt, un sistema que redueix el cost de la carretera a la meitat.

L’empresari avisa que cada país té una cultura pròpia per fer carreteres i que a l’estat espanyol “estem massa ben acostumats” amb la qualitat de les vies de comunicació, i posa com exemple Bolívia: “Fan les carreteres directament amb formigó i sense asfalt”. La seva estratègia els portarà ara cap a la Xina, un país gegantí “amb carreteres en molt mal estat que com a mínim fan 900 quilòmetres de llarg”.

Landfix va sortir a l’estranger també per culpa de la crisi, però des de fa uns mesos han començat a aplicar el Tecofix aquí i ja es pot trobar en projectes a Navarra, Madrid i Andalusia.

 

[divider scroll_text=””]

 

[social type=”twitter” opacity=”dark”]http://www.twitter.com/jaumevb[/social] @jaumevb

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *