La llengua és important, però la cultura és cabdal a l’hora d’exportar

diccionario[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#c9104a”]U[/dropcap]na de les excuses habituals d’alguns empresaris a l’hora de no atrevir-se a fer el pas de l’exportació és la llengua. Com a argument és bastant pobre, des del moment en què podria provar sort a alguns dels països de Sud-Amèrica a on parlen castellà, però llavors entra en joc la distància i els diners necessaris. És per això que en aquest article em centraré a la llengua que ens permet vendre més enllà de les nostres fronteres per sobre del Pirineu, sense anar més lluny.

És cert que saber idiomes obre portes i que aprendre’ls és molt important si volem establir relacions comercials amb d’altres països, pel que recomano fervorosament perdre la por a aprendre una llengua a certes edats i a posar-se coma objectiu tenir la capacitat d’entendre’t amb frases curtes en una reunió en un curt període de temps. Podeu practicar amb eines actuals (algunes gratuïtes) com YouTube o l’ECClub, fer escapades al sud de França o sovintejar fòrums de conversa en d’altres idiomes.

Però, malgrat que la llengua és quelcom molt important a l’hora d’exportar, conèixer la cultura del lloc a on vas pot fer decantar una venda al teu favor. I no em refereixo només a la cultura a nivell literari, musical o artístic, sinó també a la cultura empresarial. Aspectes com els horaris (dels que parlàvem fa unes setmanes), el protocol de reunió, o el valor que dóna cada lloc a certs components d’un negoci, fan que la immersió en l’ambient social del país a on volem exportar esdevingui cabdal.

Un bon client del despatx em va dir un dia que per a iniciar la seva activitat exportadora va haver d’estar un mes sencer al país a on pretenia vendre. A pilota passada sempre em comenta que recomanaria que la primera setmana fos per passejar-se pel país (parlar amb la gent, veure com es comporten els botiguers, la segona per anar a veure els clients potencials menys atractius, la tercera per analitzar allò vist i els errors comesos i la última per a aquells amb qui t’ho jugues tot. D’aquesta manera, diu, arribaràs als clients de gran valor més preparat per a la venda, que si hi vas només trepitjar per primer cop el país… coneguis o no coneguis l’idioma del país.

Òbviament, com més temps t’hi puguis estar, molt millor.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *