La internacionalització del sector gastronòmic a través de l’ecommerce

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]L[/dropcap]a gastronomia és probablement un dels aspectes més internacionals de la nostra cultura. La seva fama mundial està demostrada, i no hi ha dubte que aixeca passions allà on va. La presència de productes com l’oli d’oliva, el vi, o el pernil serrà està bastant estesa a tot arreu. Tot i això, la del sector gastronòmic encara té una assignatura pendent que es presenta com una gran oportunitat amb un potencial enorme. Estem parlant de l’ecommerce.

De fet, la popularitat de l’ecommerce està en creixement com un nou suport a tenir en compte per a la internacionalització del sector gastronòmic, especialment pel que fa als productes gourmet. La internacionalització del sector gastronòmic a través de botigues online ha d’atendre una distribució de productes molt específics i evitar generalitats, tant per a qüestions logístiques com de demanda. ¿Quins són aleshores les apostes segures, o al menys, les que més potencial presenten? El vi, els embotits, l’oli d’oliva i les conserves, ja que s’adapten a les necessitats d’un públic gourmet i la seva facilitat d’exportació logística és major.

[quote align=”center” color=”#999999″]S’espera que, a nivell general, per al 2016 s’hagin doblat les vendes online de productes gastronòmics. [/quote]

En aquests moments, el mercat de venda de productes gastronòmics online més ferms és el britànica, amb un 21% dels consumidors realitzant les compres de productes gastronòmics a través d’internet. Així mateix, s’espera que, a nivell general, per al 2016 s’hagin doblat les vendes online de productes gastronòmics. En quant als productes en sí mateixos, per sort per a nosaltres, el gran triomfador és el vi. S’estima que un 15% dels eshoppers d’Europa compra vi en botigues online. Aquestes dades haurien de servir com a última empenta per a aquelles empreses del sector gastronòmic o vinícola que estiguin pensant-se de donar el salt a internet i internacionalitzar-se. Això sí, cal estar molt ben preparat.

Ja hem comentat en altres ocasions la importància que té disposar d’uns serveis de traducció professional i especialitzada quan es vol portar a la traducció de textos de l’àmbit gastronòmic i vinícola. La gastronomia està tan summament influïda per la cultura que no n’hi ha prou amb què la persona que fa la traducció tingui coneixement d’ambdós idiomes –l’idioma des del qual tradueix i l’idioma al que tradueix-, sinó que ha de conèixer en profunditat totes dues llengües i cultures. I això requereix anys d’experiència en el sector. A més, aquí cal afegir l’experiència en la traducció de botigues online, pel que el grau d’especialització de la traducció i els traductors és encara major.

El sector gastronòmic ha d’aprofitar l’oportunitat per a internacionalitzar-se que l’ecommerce li brinda i establir-se a nivell mundial com un dels pesos pesants en la seva categoria. D’especial enhorabona estan els professionals del sector vinícola, però tant per a uns com per a uns altres, invertir sàviament en el procés serà fonamental. La traducció gastronòmica enfocada a les botigues online és un tipus de traducció altament especialitzada i només pot ser portada a terme per professionals experts en el sector i en les cultures que entren en joc. El camí per a la internacionalització del sector gastronòmic està obert, l’únic que queda és escollir el guia adequat.

 

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *