La franquícia, la gran competidora de la cadena familiar de comerç detallista

Malgrat les dificultats pròpies del sector, les cadenes catalanes de comerç al detall són cada vegada més presents al mercat exterior

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]”A[/dropcap]quells que volen créixer i obrir nous punts de venda es plantegen investigar diferents països”. Així ho afirma Elisabet Vilalta, gerent de la patronal Comertia que agrupa 65 empreses familiars catalanes de venda al detall. L’enfonsament del consum intern ha tocat de manera directa la salut de bona part del comerç català i el sector mira des de fa ja alguns anys de expandir-se per altres països. Gaes, membre de Comertia, fa anys que s’ha internacionalitzat, però d’altres com Natura Selection, amb molta tradició a Catalunya, prepara el salt internacional.

[quote align=”center” color=”#999999″]L’empresa familiar prefereix la botiga pròpia perquè permet un major control sobre el negoci, en canvi la franquícia permet una menor inversió.[/quote]

A l’hora de fer-se present en l’espai internacional, Comertia assegura que l’empresa familiar catalana compta amb dificultats afegides, una d’elles és la competència de les franquícies. Per la pròpia dinàmica de la gestió, l’empresa familiar prefereix la botiga pròpia perquè permet un major control sobre el negoci, en canvi la franquícia permet una menor inversió. Un fet que posa en desavantatge les cadenes de comercials catalanes en front les grans multinacionals que poden arribar a disposar de centenars de punts de venda repartits arreu del món.

A banda de les diferències entre els models de gestió, “la pròpia decisió interna de l’empresa familiar” a l’hora d’internacionalitzar-se és una altra de les barreres segons afirma Vilalta.

Tot i això, el sector ha aposat fort per la i empreses com Macson, que recentment ha ingressat a Comertia, treballa avui per millorar la imatge a nivell internacional. Segons la patronal, el 20% de les seves empreses ja són presents al mercat exterior. En conjunt són 65 empreses que facturen anualment 5.200 milions d’euros i dónen feina a 43.000 persones a través d’uns 5.000 punts de venda.

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *