La facturació dels fabricants del joguines va augmentar un 3% el 2013

Al març se celebra l’única Fira de la Joguina d’Espanya marcada pel bon comportament de les de la campanya de Nadal

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]E[/dropcap]l sector de la joguina a Espanya factura 700 milions d’euros, dels quals un 25% del pastís és d’empreses catalanes. Els fabricants s’han hagut de reajustar després d’anys molt dolents per al sector amb caigudes de la facturació properes a l’11% a l’any 2012 i del 6% el 2011. L’any passat però ha estat el primer amb creixement després de la crisi, amb un 3% més de facturació. L’augment de les exportacions i la bona campanya de Nadal expliquen aquest nou comportament.

[quote align=”center” color=”#999999″]Les exportacions van augmentar un 5% l’any passat i es preveu que continuï la línia alcista aquest any. “Hi ha empreses catalanes amb pocs anys de vida amb una “orientació cap a l’exterior molt evident”, assevera el director de la fira.[/quote]

Luis Gallego, director d'Ibertoy
Luis Gallego, director d’Ibertoy

“La indústria no estava acostumada a aquests números de crisi”, explica Luis Gallego, director d’Ibertoy, la Fira de la Joguina i del Producte Infantil, l’única fira d’aquest sector a Espanya. L’esdeveniment, que se celebrarà al març, atraurà a Barcelona 300 marques, un 60% d’estrangeres. “Convoquem el sector a venir a Ibertoy per veure el que s’està coent a Espanya i sobretot a Catalunya”, explica Gallego. Es preveu que hi arribin uns 2.000 visitants en tres dies, molts d’ells compradors de països del Nord d’Àfrica, Amèrica Llatina i Europa. Les exportacions van augmentar un 5% l’any passat i es preveu que continuï la línia alcista aquest any. “Hi ha empreses catalanes amb pocs anys de vida amb una “orientació cap a l’exterior molt evident”, assevera el director de la fira.

Ibertoy se celebrarà un cop deixada enrere una tendència molt negativa per al sector. Gallego admet que tot i que les millores econòmiques no han arribat al consumidor final, sí que el sector respira ja amb més optimisme. “El sector de les joguines ha estat un dels últims a notar la crisi, perquè les famílies s’havien reservat pressupost per als seus fills”, assegura Gallego. La darrera de campanya de Nadal, però, ha deixat entreveure una certa recuperació del consum intern que de la mà de les exportacions pot fer deixar enrere anys complicats per al sector.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *