Japó, oportunitats més enllà dels Jocs Olímpics

La designació de Tòquio com a seu de les Olimpíades posa en relleu la ciutat com a destí per invertir. Els experts diuen que és un lloc atractiu i amb moltes possibilitats per les empreses catalanes.

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]E[/dropcap]l passat 7 de setembre, Tòquio era escollida com a seu dels Jocs Olímpics de l’any 2020. Començava una cursa que acabarà el 24 de juliol del 2020, dia de la inauguració dels jocs. Més enllà de l’àmbit esportiu, un esdeveniment així ofereix moltes possibilitats pel desenvolupament d’un país. Es calcula que les Olimpíades suposaran un impacte de 40.000 milions d’euros pel país nipó i un augment de l’interès per tot el que envolta el gegant asiàtic.

Una imatge dels carrers de Tòquio.
Una imatge dels carrers de Tòquio.

Els experts creuen que encara és massa d’hora per saber si també augmentaran les , però estan convençuts que és un país atractiu per les empreses catalanes.

“Japó té 127 milions d’habitants que disposen de molt poder adquisitiu i amb predilecció pels productes de luxe i de qualitat”. Ho explica Victòria Sáenz, consultora d’ACC1Ó. “Sempre es diu que fa 20 anys que estan en deflació, però no que l’atur mai ha superat el 5%”, afegeix. En la mateixa direcció es pronuncia el coordinador del departament d’Economia i Empresa de la Casa Àsia de Barcelona, Guillermo Martínez, que destaca l’impacte que hi haurà en el sector turístic: “Es calcula que l’estiu 2020 tindran 9 milions de visitants, el mateix que en tot un any”, precisa.

Tots els experts coincideixen que el més complicat d’exportar al Japó és l’entrada, però que un cop passat el primer filtre és un país amb moltes oportunitats i amb un fort consumisme. El director d’Internacional de la Cambra de Comerç de Barcelona, Josep Maria Cervera, explica que “hi pots vendre tot allò que sigui especial, únic i que expliqui una història”. Martínez afegeix que és un país “molt complexe on cal temps i paciència”, però alhora molt eficients i fidels” i que estan disposats a pagar pel luxe “sempre que ofereixis qualitat”.

L’idioma, les negociacions lentes o una societat molt jerarquitzada són algunes de les dificultats, que segons els experts, poden tenir els inversors. També els canvis que haurien de fer moltes empreses: “El producte s’ha d’adaptar. No podràs vendre les mateixes talles de roba perquè són més menuts; ni els mateixos vins, perquè els hi agraden més dolços que aquí”, explica Sáez.

Sectors interessants

Els analistes detecten un conjunt de sectors que es poden tenir en compte si s’hi vol exportar. Martínez explica que els jocs suposaran una millora de les inversions privades i del consum i, per tant, més oportunitats per empreses relacionades amb l’alimentació, com el vi, les anxoves o l’oli, o la moda. També recomana parar especial atenció a la farmàcia i l’assistència sanitària: “El 25% de la població té més de 65 anys”, recorda.

Un país estable i energies renovables

A tot això s’hi ha de sumar l‘estabilitat del país. Sáenz precisa que és un país molt segur, i que s’han recuperat molt bé del desastre de nuclear de Fukushima: “Pocs mesos després de l’accident ja havien reparat moltes infraestructures, i un any després el país creixia a un ritme del 3%”. Precisament aquest accident ha fet canviar la mentalitat japonesa pel que fa a l’ús de l’energia. Això ha fet que el govern hagi començat una forta aposta per les energies renovables. Les empreses catalanes del sector ho podrien aprofitar.

 

 

[divider scroll_text=””]

 

[social type=”twitter” opacity=”dark”]http://www.twitter.com/jaumevb[/social] @jaumevb

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *