França encarrega a una empresa catalana la protecció de les catenàries de l’Alta Velocitat

La centenària Sas prefabricats de formigó construirà uns sòcols per cobrir la base dels pilars de les catenàries
Sòcol desenvolupat per Sas
Sòcol desenvolupat per Sas

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]L[/dropcap]’empresa pública francesa SNCF que gestiona les infraestructures ferroviàries d’aquest país ha encarregat a Sas prefabricats de formigó la protecció dels pilars de les catenàries de l’Alta Velocitat francesa, de moment en un tram d’uns 300 quilòmetres, entre Tours i Bordeus. La gestora francesa vol protegir així els pilars dels cops del balast causats pel pas del TGV a gran velocitat. Fins avui, la ferroviària se servia d’un mètode molt costós per realitzar aquesta tasca que, ara, l’empresa catalana ha millorat substancialment.

[quote align=”center” color=”#999999″]La xarxa francesa disposa de 15.000 quilòmetres de línies amb el mateix problema que el tram Bordeus – Tours.[/quote]

El producte desenvolupat per l’empresa centenària Sas consisteix en un sòcol de formigó que envolta la base del pilar. Gràcies a un farcit asfàltic que s’hi afegeix, el pilar de la catenària manté l’elasticitat necessària per adaptar-se al pas del TGV i a les dilatacions. El cost d’aquesta solució es molt més baix que el sistema que feia servir fins ara l’empresa pública francesa (l’encofrat) i s’executa en un temps també molt menor. El gerent Joaquim Sas explica que els cops del balast de la línia ferroviària “castigaven la pintura dels pilars i es rovellaven, de manera que fins i tot podia caure la catenària”. L’empresa catalana ja ha registrat el model d’utilitat europeu i espanyol i està en tràmits d’aconseguir la patent d’invenció.

El contracte amb l’SNCF per a aquest primer tram entre Bordeus i Tours suposarà uns ingressos de 250.000 euros per a la firma catalana. Una xifra que Sas espera augmentar properament. La xarxa francesa disposa de 15.000 quilòmetres de línies amb el mateix problema que el tram Bordeus – Tours.

Experimentats en l’exportació

La vocació exportadora de la catalana Sas ha estat determinant per aconseguir aquest contracte amb la gestora francesa. “En la indústria del prefabricat de formigó, hi ha molt poca gent que parli francès i en aquesta casa, com que exportem a França, el parlem. L’SNCF va trobar en nosaltres una empresa que estava preparada per fer el que demanaven però que, a més a més, podien explicar-nos-ho perquè els enteníem”, explica Joaquim Sas. La diversificació i la han estat les principals vies que han permès a Sas sobreposar-se a la crisi del sector de la construcció que ha afectat greument el conjunt de les empreses del sector del formigó a Espanya. L’empresa catalana, entre altres països, té els ulls posats en Polònia, país que utilitza sistemes tècnics i de senyalització ferroviaris semblants als del TGV francès.

Notícies relacionades:

 Del formigó decoratiu al formigó per al sector industrial

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *