Finna: caminar amb bastons catalans arreu del món

L’empresa de Bonmatí va començar exportant entre un 8 i un 10% de la seva producció, però ara ja venen fora el 65%

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]M[/dropcap]oltes empreses avancen a bon ritme per l’exportació a base de concentrar-se i ser especialistes en un producte molt concret. És el cas de Finna, una firma especialitzada en la fabricació de bastons. Es tracta d’un sector de mercat molt específic, però Finna compta amb un catàleg molt ampli: de passeig, de senderisme, de decoració, de col·leccionisme, calçadors, paraigües i un llarg etcètera. Van començar exportant entre un 8 i un 10% de la seva producció, però ara ja venen fora el 65%. Tenen la seva seu a Bonmatí, a Girona.

L’estratègia per vendre un producte tan concret se centra en la qualitat. El propietari de Finna, Francesc Pons, ho explica: “No podem lluitar amb els preus de moltes companyies internacionals, per tant ens centrem en fer sèries curtes i molt elaborades”. Per aconseguir-ho segueixen una recepta que els porta a fer bastons de castanyer, faig, alzina o olivera, però també de metall, argent, resina o bronze.

Els últims anys s’han posat de moda els bastons d’alumini per anar a la muntanya a fer trekking, una costum que ha desplaçat la tradicional passejada amb bastó de castanyer. Per sort, diu, encara queden romàntics que prefereixen anar per la muntanya acompanyats d’un bastó natural.

Els orígens d’aquesta empresa familiar es remunten als anys 60 dins una firma dedicada a l’explotació forestal del castanyer, on es produïen bàsicament bastons i pals de castanyer . Amb el temps es van anar incorporant altres fustes i materials, així com també nous processos productius . El 1989 es fundà Finna SL, ja com una empresa dedicada exclusivament a la fabricació i comercialització del bastó.

L’exportació és una de les principals potes de la companyia i volen que tingui encara més pes. Tot i això, no busquen qualsevol país: “Necessitem mercats més madurs perquè el nostre client ha de tenir un poder adquisitiu elevat”, reconeix Pons.

Un bastó de la firma pot costar de 10 euros el més econòmic fins a 100 el més car.

[social type=”twitter” opacity=”dark”]http://www.twitter.com/jaumevb[/social] @jaumevb

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *