“Fem que la compra a la botiga s’assembli a la que es fa a Internet”

Keonn Technologies fabrica tecnologia de radiofreqüència, sobretot per a botigues

 

[youtube height=”HEIGHT” width=”WIDTH”]http://www.youtube.com/watch?v=lwPwXKDcKys[/youtube]

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]L[/dropcap]a majoria de noves empreses neixen amb l’exportació com una de les seves principals estratègies. Si, a més, fan un producte d’alta tecnologia l’èxit pot estar ben aprop.

És el cas de Keonn Technologies. Amb seu a Barcelona, aquesta empresa dissenya, fabrica i comercialitza productes basats en la tecnologia de radiofreqüència, sobretot per a botigues. Utilitzen l’anomenat sistema RFID, que pot ser adherit a qualsevol producte i així rebre i respondre a peticions via radiofreqüència. El director executiu de la firma, Ramir de Porrata-Dòria, destaca que milloren l’experiència de compra del client i les vendes de la botiga: “Volem que la compra en una botiga física s’assembli a la que es pot fer per Internet. Que vegis quines talles queden, quantes combinacions pot fer, i sense cues ni obstacles i amb molta més rapidesa”, precisa.

Keonn Technologies no és una empresa de projectes, sinó de productes per a tercers. Aquests han tingut implantacions importants amb diversos clients, com un emprovador virtual de roba amb Roberto Verino o un sistema d’identificació amb Desigual. Són creadors de l’AdvanRobot, un robot que és capaç de moure’s per un magatzem i fer inventari amb una gran precisió sense l’ajuda humana.

Ara treballen amb els que anomenen expositors intel·ligents, que els portarà a tenir 15.000 expositors de la seva fabricació per tot el món amb un fabricant d’ulleres: “Una marca ven productes a través de botigues de tercers però no sap què passa a les tendes. Gràcies al nostre sistema, la marca podrà saber quants productes hi ha exposats, quins es venen més i quan es venen més. Tot des del despatx”, explica.

Per De Porrata, la clau per tenir bons resultats s’aconsegueix amb innovació, talent i exportació. Per això, des que van néixer fa tres anys les vendes a l’estranger és una de les potes més importants que tenen: “Va ser una estratègia encertada, i ara més de la meitat dels nostres ingressos venen de l’exportació i venem a més de 10 països”, explica.

[quote align=”center” color=”#999999″]”La clau per tenir bons resultats s’aconsegueix amb innovació, talent i exportació”.[/quote]

D’altra banda, creu que fer negocis a l’estranger no és diferent: “Si tens un producte diferent i que resol problemes, te’l compraran a Holanda, Brasil o on sigui”. A més, afegeix una crítica: “Et paguen aviat, a 15 o a 30 dies, i això ajuda. Només per això ja val la pena exportar”.

La qüestió nacional també és important pel director executiu de Keonn: “La gent mp es fixa d’on vens, sinó què fas i com ho fas. La marca és la reputació que et fas com a empresa, però la marca Espanya no ajuda. La marca Catalunya és poc coneguda, però en canvi l’etiqueta Barcelona és sinònim d’innovació i de qualitat”.

Finalment, un consell: “Que les empreses de productes exportin tot el que puguin”.

[divider scroll_text=””]

 

[social type=”twitter” opacity=”dark”]http://www.twitter.com/jaumevb[/social] @jaumevb

 

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *