EDV Packaging, l’empresa de Llinars que fa el 12% dels envasos per conservar aliments d’Europa

La companyia fa 35 anys que exporta i avui ja ven un 80% a l’estranger

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]A[/dropcap]mb els anys una empresa pot canviar molt. N’hi ha que, tot i l’evolució que tinguin, mantenen una mateixa línia. És el cas d’EDV Packaging, una empresa de Llinars del Vallès. Tenen 40 anys d’història, i van passar de fer envasos per iogurt a envasos barrera de plàstic de llarga durada per conservació d’aliments de tot tipus: plats precuinats, menjar per nens, fruita, làctics i càpsules de cafè, entre molts d’altres.

El producte s’ha hagut d’anar adaptant a les noves realitats. Jordi Pursals, president executiu d’EDV, ho recorda: “Al principi fèiem envasos molt simples per iogur que caducava als 21 dies. Ara hem de fer uns recipients que han de ser el substitut del vidre i la llauna, que no es trenquin, que els puguis posar al microones i que siguin transparents”, puntualitza.

[quote align=”center” color=”#999999″]”Ara hem de fer uns recipients que han de ser el substitut del vidre i la llauna, que no es trenquin, que els puguis posar al microones i que siguin transparents”.[/quote]

L’ és el pilar de l’empresa. Avui en dia ja venen a l’estranger el 80% de la seva producció. Pursals explica que ho fan des de fa més de 35 anys: “Vàrem començar a Europa, sobretot a França, Itàlia i el Regne Unit. Des de fa 20 anys, però, tot s’ha globalitzat”. Calcula que venen entre el 40 i el 45% al vell continent, un 20% al continent americà i la resta a Àsia. Precisament els territoris asiàtic i americà són les zones que segons ell estan creixent més, un fet que atrau a empreses europees amb qui han de competir, a més de les empreses locals.

L’entrada a nous mercats també significa adaptar-te a noves costums: “Els formats canvien molt. A Europa cada país és un món. Als Estats Units és tot més semblant, però les quantitats són més grans. Àsia, en canvi, és una fàbrica de menjar cap a països desenvolupats i hi ha molt consum local”, explica Pursals.

La globalització també ha fet créixer les xifres. El president executiu explica que fan un 12% dels envasos barrera que es construeixen a Europa, un percentatge que significa que confeccionen 650 milions d’envasos l’any: “Transformem 15.000 tones de plàstic”, afegeix.

La investigació i el desenvolupament són clau per assolir el desenvolupament que tenen. De les 140 persones que tenen en plantilla, un 14% fa tasques d’I+D. A més, destinen un 3% de les seves vendes a aquest àmbit.

Concurs de creditors, una eina per sortir de la crisi?

Pursals va estar fa uns dies a Granollers, on va explicar en un acte de la Cambra de Comerç de Barcelona el cas de la seva empresa i com van aplicar la figura del concurs de creditors per superar una crisi. “Fa 11 anys vàrem fer massa inversions i ens vàrem endeutar més del compte en una fàbrica per fer un producte intermedi. Va coincidir amb la caiguda del dòlar i les restriccions de crèdit. L’única manera de reestructurar era entrar en concurs de creditors, una situació on vàrem estar el 2008 i el 2009. Ara ja fa quatre que ens hem recuperat i hem vist que s’ha d’actuar ràpid, perquè moltes empreses entren en concurs quan ja no hi ha res a fer”, explica.

[divider scroll_text=””]

 

[social type=”twitter” opacity=”dark”]http://www.twitter.com/jaumevb[/social] @jaumevb

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *