Com passar d’un garatge a exportar al Brasil, França i Itàliae

Stikets ofereix etiquetes cada cop més personalitzables per roba i objectes

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]E[/dropcap]stem a l’any 2010. A dues mares d’Igualada no els hi agraden els sistemes per marcar les sabates dels seus fills. Comencen a investigar a Internet, però no troben cap mètode que sigui ni prou econòmic ni permanent. Després de pensar-s’ho molt, agafen un tren que els hi ha canviat la vida.

Aquest és l’origen d’Stikets, una empresa que ofereix etiquetes cada cop més personalitzables per roba i tota classe d’objectes. Les seves fundadores són Stephanie Marko i María José Rivas: “Acabàvem de fer els 40, teníem tres fills cadascuna i no treballàvem. Era el moment per apostar fort”, reconeix Rivas. Després d’un any de proves, posen en marxa un portal que als tres mesos ja havia guanyat un premi per la seva usabilitat i disseny.

Algunes etiquetes d'Stikets.
Algunes etiquetes d’Stikets.

Stikets treballa sobretot per petites empreses, artesans i col·lectius, com escolars o residències d’avis: “La gent no vol comprar 10.000 etiquetes, sinó que siguin de qualitat i els hi agradin. Per això poden entrar a la nostra web, escollir entre 80 dissenys i fer la comanda. D’aquí a un mes, però, l’etiqueta serà 100% personalitzable i te la podràs fer, per exemple, amb el logo de la teva empresa”, destaca Rivas. Diu que el seu producte funciona, ajuda a fugir d’un “món massa estandaritzat” i opina que “tot col·lectiu necessita marcar la seva roba amb un mètode fiable”.

Mica en mica, el projecte ha anat creixent. Van començar venent només a merceries però han tingut prou cintura per poder complir amb comandes importants. Com les 30.000 etiquetes que els hi van demanar l’exèrcit espanyol, o les 10.000 d’una important farmacèutica. Tot plegat els hi ha permès sortir del garatge que feia la funció de seu central i passar a una oficina i una plantilla de 8 treballadors. I no només venen online, també se les pot trobar en botigues especialitzades.

Més enllà del mercat tradicional

Un dels principals àmbits on Stikets està present és el de les escoles. Això genera un problema: l’estacionalitat. Per això, la companyia ja té previst obrir-se a nous mercats on el curs escolar no segueixi el mateix ritme que aquí, com Brasil.

El cap d’estratègia, Antoni Ribas, explica que volen estabilitzar una demanda que arriba des de gairebé tot el món i obrir-se a mercats en ple apogeu, com el país brasiler. Però n’hi ha d’altres: “També tenim Itàlia i França en el punt de mira i hi volem entrar aquest any. Ara un 5% de la nostra facturació correspon a l’exportació i volem que passi a entre el 10 i el 12%”. També creu que a l’estranger el seu client tipus, almenys pel que fa a les escoles, és molt similar: mares d’entre 25 i 45 anys, amb fills de 0 a 12 i usuàries d’Internet. I amb ganes de no perdre les coses.

[social type=”twitter” opacity=”dark”]http://www.twitter.com/jaumevb[/social] @jaumevb

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *