Com engegar un Pla de Promoció Internacional

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]L[/dropcap]a primera tasca que qualsevol empresa necessàriament ha de realitzar abans d’iniciar la seva internacionalització, o de plantejar-se qualsevol inversió en exportació, és realitzar un Pla de Promoció Internacional. Però per on hem de començar a realitzar aquest pla? Primerament, cal analitzar-nos a nosaltres mateixos en profunditat. Per un costat el nostre catàleg, famílies i grups de productes. Per l’altre, hem de conèixer molt bé què sabem fer, quines habilitats tecnològiques, comercials, administratives i logístiques dominem.

Comencem per estudiar la nostra cartera de productes, quins d’ells poden tenir interès en mercats internacionals i quins no. Quins productes van lligats a trets culturals del seu país, i per tant amb poc interès en mercats d’exportació, i quins són clarament exportables. Per exemple, els preparats per a paella i fideuà, plats típics de la costa mediterrània, a priori tindran poca acceptació en altres mercats.

[quote align=”left” color=”#999999″]Vendre els nostres productes a tercers mercats implicarà, amb tota seguretat, realitzar modificacions en la majoria dels nostres processos (productius, logístics, comercials, administratius, financers, etc.)[/quote]
De la mateixa manera, hem d’analitzar si el nostre producte té condicionants que dificultin la seva comercialització en tercers països.
Per exemple, si el cost de transport és molt elevat degut a la mida, però el preu del producte és baix, el cost del transport tindrà una repercussió excessiva sobre el preu final i no serem competitius. Transports frigorífics, permisos sanitaris, normatives tècniques del nostre país, diferents a les internacionals, tensió i freqüència dels motors, etc., són altres aspectes que hem de tenir en compte en el moment d’escollir quins productes volem exportar.

El segon aspecte a analitzar són les nostres habilitats com a empresa. Vendre els nostres productes a tercers mercats implicarà, amb tota seguretat, realitzar modificacions en la majoria dels nostres processos (productius, logístics, comercials, administratius, financers, etc.) ¿Tenim la capacitat tècnica d’ajustar el nostre producte a nous requeriments? Podem realitzar factures en altres idiomes? El nostre departament de logística coneix els mètodes de transport internacional i els seus requisits? Coneixem els tràmits administratius i tributaris de l’exportació? En quins idiomes podem atendre els nostres clients i quins departaments?

Per exportar, tan important és el producte com el servei que oferim. El conjunt de la nostra oferta ha de generar confiança . Per crear-ne cal oferir un conjunt (producte + servei + imatge) equilibrat i homogeni. Al cap i a la fi, estem demanant a algú que resideix a milers de quilòmetres de nosaltres i ens coneix més aviat poc, que confiï en nosaltres, que compri el nostre producte quan segurament tindrà ofertes similars del mercat local.

El següent pas serà analitzar els recursos de què disposa l’empresa, tant humans com tècnics i financers, però això ho tractarem al següent article.

Neurones + quilòmetres = vendes

Més a MartíRoca.com
Photo credit: Lucas Hayas / Foter / CC BY-SA

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *