“Bulgària és un mercat consolidat per a Textura, amb 5 botigues físiques i més de 7 anys de presència”

Entrevista a Xavi Comella, IT i eCommerce manager a Textura

Textura, empresa fundada fa 35 anys a Barcelona, és la botiga líder al sector de moda tèxtil de la llar. Està present a diversos països –entre ells Bulgària i Rússia- i disposa tant de botigues físiques como de botiga online.

Xavi Comella, IT i eCommerce Manager a Textura
Xavi Comella, IT i eCommerce Manager a Textura

¿Com et presentaries als nostres lectors?

Com una persona apassionada de les noves tecnologies, l’ecommerce i el marketing digital. Sóc una persona tècnica en els meus orígens i he anat evolucionant i creixent en la meva etapa professional de la mà de les noves tecnologies i tot allò relacionat amb l’online, fet que em permet desenvolupar la meva tasca com a IT & eCommerce Manager de Textura, des d’una perspectiva molt positiva i que m’ajuda molt en el meu dia a dia.

Sóc optimista, i la meva inquietud professional de voler evolucionar cada dia, em porta a testejar centenars de coses, podent comprovar de primera mà, en el nostre cas què és el que està funcionant i què no –i perquè- en el món online.

¿Quin és el paper de Textura en el sector del retail d’avui dia?

Textura és una empresa que es va fundar fa 35 anys a Barcelona, líder al sector moda del textil llar i que actualment té una xarxa de més de 75 botigues a territori espanyol, 5 botigues a Bulgaria, 3 a Rússia, 2 a Guatemala i, molt aviat, també a Portugal, a més, està clar, de la botiga online. L’objectiu de Textura és poder vestir i decorar llars amb robes de gran qualitat i amb una excel·lent relació qualitat-preu, amb un disseny propi realitzat a Barcelona

Vau començar el vostre camí el 1979 com una botiga física, tot i que també sou presents a internet des de fa temps. ¿Quines raons un porten a fer el salt?

[quote align=”left” color=”#999999″]

“Textura és una empresa que es va fundar fa 35 anys a Barcelona, líder al sector moda del textil llar i que actualment té una xarxa de més de 75 botigues a territori espanyol, 5 botigues a Bulgaria, 3 a Rússia, 2 a Guatemala i, molt aviat, també a Portugal, a més, està clar, de la botiga online”

[/quote]
Ja des de fa més de 8 anys, Textura tenia la seva pàgina web, en què penjàvem els catàlegs i el seu sortit, a mode de showroom. Era obvi que havíem de fer el salt a la venda online, i això es va materialitzar el 2011, ja que volíem apostar pel canal online que es consolidava com a tendència als hàbits de compra dels consumidors. Des d’aleshores, el seu creixement ha estat exponencial any rere any, fins a convertir-se en la segona botiga de Textura en facturació.

¿Creu que és més fàcil que un ecommerce tingui èxit si disposa del suport d’una botiga física consolidada?

La gran majoria dels clients de Textura són usuaris omnicanal, que per a la presa de decisions de compra consulten botigues físiques i online. Per aquest motiu, la presència de botigues físiques contribueix a materialitzar les vendes amb més facilitat, oferint tots els canals al comprador potencial, com el valor afegit que la marca Textura és una marca consolidada des de 1979, fet que aporta confiança i credibilitat a la xarxa.

De totes maneres, sembla que l’experiència online no us està anant gens malament, ja que heu internacionalitzat la vostra botiga al mercat búlgar. ¿Perquè Bulgària?

Bulgària és un mercat consolidat per a Textura, amb 5 botigues físiques i més de 7 anys de presència, per la qual cosa el salt al canal online va ser també una passa lògica.

I el següent pas és Portugal. Acabeu d’obrir la vostra primera botiga física al país lusità i també heu adaptat la vostra botiga online a aquest mercat. ¿Quines són les vostres perspectives al país?

A Portugal, la situació és diferent ja que no comptem amb un coneixement de marca, de forma que els nostres esforços estan focalitzats a donar a conèixer Textura i, a la vegada, el canal online, a través d’un Pla de Comunicació On i Off.

¿En quins països creieu que té més potencial el vostre sector en aquests moments? ¿quin seria per a vosaltres el següent pas ideal?

Segons estudis de mercat, portats a terme per a la prospecció dels nostres mercats, els països més susceptibles per desembarcar la botiga online de Textura estarien dins del context europeu, per similitud en les mides de les peces de vestir i de la proximitat cultural i física.

¿Algun cop heu recorregut a una agència de traducció, traductor, intèrpret, etc?

En les botigues amb important volum de tràfic internacional hem fet servir agències de traducció per poder adaptar els materials gràfics i rotulació als idiomes de les nacionalitats més freqüentades: anglès, francès, rus i, recentment, en portuguès.

 

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *