Bicicletes elèctriques retro fetes a la Roca del Vallès

Oto cycles fa un mes que ha començat a vendre i ja exporta a Holanda, Alemanya i Estats Units

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]L[/dropcap]es motocicletes Guzzi, Montesa i Ossa són clàssics del disseny. Les seves línies van omplir d’estil les carreteres catalanes. Ara, una empresa vallesana recupera aquestes formes i les adapta a un vehicle més modern: les bicicletes elèctriques.

Des de fa un mes, Oto cycles comercialitza dos tipus de bicicleta elèctrica. Són productes artesans, de molta qualitat i amb les formes d’aquestes motos clàssiques. La Pilar Salas, gerent de l’empresa, ho explica: “No ens agradava el disseny de les bicicletes elèctriques i som admiradors de les motos clàssiques. Per això vàrem decidir fer un híbrid entre bici i moto antiga amagant la bateria al lloc que ocupava el dipòsit de gasolina”. L’empresa fabrica i acobla quadres, dipòsits i pintura i hi afegeix rodes, manillars, pneumàtics i altres elements de primera qualitat.

El taller d'Oto cycles.
El taller d’Oto cycles.

De moment tenen dos models a la venda: Otok i Otor. Costen entre 2.500 i 2.800 euros i estan fetes d’acer i alumini. Pesen 23 i 25 quilos i tenen una autonomia de 40 quilòmetres de forma autònoma i de 70 si el conductor pedaleja. A l’hora de carregar les bateries, s’endollen a la corrent i en una mica més de tres hores tornen a estar al 100%.

El catàleg d’Otto cycles s’ampliarà en 15 dies. Serà quan es presentin els models RetroV, que es podrà comprar sense el sistema elèctric, i EretroV. Aquestes seran més econòmiques que els seves predecessores (costaran entre 1.200 i 1.600 euros) i més lleugeres (pesaran entre 18 i 19 quilos) i podran amagar la bateria en sacs de cafè reciclats.

L’

Oto Cycles ja va néixer amb la idea de sortir a vendre a l’exterior: “Volem vendre a tot arreu, però aquí és difícil. És un producte artesà i això ho encareix, però a fora hi ha molta més aposta per la bicicleta”, destaca Salas. De moment s’han interessat Holanda i Alemanya, i en pocs dies els directius de l’empresa viatgen a Estats Units per tancar més acords. “Els sorprèn perquè no coneixien les nostres motos clàssiques, però ho veuen com un producte fet a mà i europeu i això li dona prestigi”, explica.

 

 

 

[social type=”twitter” opacity=”dark”]http://www.twitter.com/jaumevb[/social] @jaumevb

 

 

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *