Beralmar: de dominar un mercat interior a canviar-lo per l’exterior

L’empresa de ceràmica estructural va començar a exportar fa 30 anys i avui ja ho fa a més de 50 països de tot el món.

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]L[/dropcap]a planta Briqueterie Timadanine, a Adrar (Algèria) genera 900 tones de maó i teules al dia; la Cerámica del Este, a Santa Cruz (Bolívia), 600; i Arvan, a Krasnoyarks (Rússia), produeix 208.000 quilos de maó macís cada 24 hores. Són alguns dels projectes darrere els que hi ha Beralmar Tecnològic. La firma, amb seu a Terrassa, és un bon exemple d’una estratègia exterior forta i que millora amb els anys.

De fet, la companyia va canviar d’estratègia fa més de 30 anys: de passar a dominar el sector al mercat interior van fer el salt a l’estranger. La decisió tenia com a objectiu salvar la pèssima situació que vivien en aquell moment per culpa de la crisi del totxo de principis dels 80, però va funcionar i avui el 90% dels seus beneficis ja venen pels projectes que tenen a tot el món.

Els seus productes també s’han diversificat, i van des d’equips de cocció i assecat de teules i totxos fins a projectes d’enginyeria de plantes senceres. A més, la seva tecnologia es pot aplicar en altres àmbits, com automoció, agrícola o tèxtil.

Aquesta dedicació al mercat exterior ha estat reconeguda amb un premi de la Cambra de Comerç de Terrassa precisament en el camp de la . El jurat n’ha valorat l’evolució de l’ sobre la facturació i el número de mercats oberts els últims anys per tot el món.

 

[divider scroll_text=””]

 

[social type=”twitter” opacity=”dark”]http://www.twitter.com/jaumevb[/social] @jaumevb

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *