BAUDpro, o com el sector audiovisual també es busca la vida a l’estranger

Aquesta productora i agència arriba a Xile, on exportaran diversos cursos formatius

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]U[/dropcap]n dels sectors que més nota la duresa de la crisi és el de creació de continguts audiovisuals. A més del gran número d’empreses que s’hi dediquen, es tracta d’uns dels destins més escollits pels professionals que decideixen iniciar un negoci pel seu compte. I això ha fet que baixin massa els preus. “Arriba un moment que només compta el preu final. Comencen a retallar d’una banda i d’una altra i, al final, la feina no és ni la que t’agradaria entregar ni la que hauria de ser per tenir bons resultats”. Així de sincera es mostra Susana Crestelo, Creative Manager de BAUDpro.

Imatge corporativa de Baudpro
Imatge corporativa de Baudpro

L’empresa té dues vessants: una productora de nous formats audiovisuals i una agència de continguts. L’objectiu és la creació d’estratègies basades en el màrqueting de continguts afegint donant importància a la part audiovisual.

La necessitat de trobar nous mercats, unit amb el desig de saber què es feia fora d’aquí, els va portar a estudiar quina era la situació del sector a l’estranger. De moment han pogut exportar el curs de Màrqueting de Continguts que van iniciar a Barcelona el 2010. El començaran a fer a l’agost, i el pròxim semestre el podrien fer a una universitat de la zona. De moment segueixen amb converses amb vàries empreses més per tancar projectes i ser partners.

Les oportunitats de Xile

Segons BAUDpro, Xile ofereix moltes oportunitats de negoci: “És un país molt verge en tots els temes que nosaltres desenvolupem i les empreses estan molt obertes a noves idees. La marca Barcelona ven molt allà i ens està obrint moltes portes. Hi ha molts sectors encara per explotar i tenen l’avantatge que aquí ja sabem quins errors no s’han de cometre”.

Encara que es canvi de continent, el que es manté és l’adaptació a l’empresa, marca o institució que vulgui crear una estratègia de comunicació: “Treballem amb col·laboradors que ens proporcionen informació prèvia per poder desenvolupar les estratègies. Estudis de tendències i usuaris que vénen determinats pel context de cada lloc. Amb aquesta informació podem treballar en l’estratègia”, explica Crestelo.

 

 

[divider scroll_text=””]

 

[social type=”twitter” opacity=”dark”]http://www.twitter.com/jaumevb[/social] @jaumevb

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *