Àsia prem l’accelerador en el mercat automobilístic

111[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]E[/dropcap]ls venedors de cotxes de l’estat espanyol, gràcies a l’estímul que ha suposat el pla PIVE, esperen tancar el 2013 amb unes 800.000 matriculacions, una xifra que està en la línia de les dades de l’exercici passat. Això contrasta amb el creixement sostingut que experimenta el sector a nivell global. En el conjunt del mercat mundial les coses pinten millor i enguany s’espera que els fabricants de vehicles de quatre rodes venguin 65 milions d’unitats, és a dir, un 4% més que l’any 2012, quan es varen vendre 62 milions de cotxes.  I la tendència és que la demanda segueixi augmentant, atès el protagonisme creixent de l’economia asiàtica i l’evolució prevista de la demanda interna.

Segons la consultora KPMG al 2016 està previst que s’assoleixi la xifra de 99 milions de cotxes fabricats, amb especial importància del mercat asiàtic. L’any 2020 només a la Xina es vendran 30 milions de vehicles nous cada any. Aquestes prediccions representen una gran oportunitat pet tot el conjunt d’empreses fabricants de components que hi ha al nostre territori.

Els experts assenyalen, doncs, que gran part del creixement que experimentarà la indústria automobilística es produirà en països emergents, i que estarà protagonitzat, en gran part, pels actuals grans fabricants mundials, en col·laboració amb alguns partners locals.

A més, en els darrers anys el gran canvi tecnològic que hi ha hagut en aquesta indústria ha estat el protagonisme creixent de l’electrònica en tot el que té a veure amb els components. Els proveïdors que han passat de fer mecànica a centrar-se en l’electrònica són els que s’han situat en el camí adeqüat.

[quote align=”center” color=”#999999″] L’any 2020 només a la Xina es vendran 30 milions de vehicles nous cada any. Aquestes prediccions representen una gran oportunitat pet tot el conjunt d’empreses fabricants de components que hi ha al nostre territori.[/quote]

La clau per als fabricants catalans de components és apostar per aquests mercats emergents. Cal estar en aquests països, buscar aliances estratègiques, analitzar quin tipus de components permetran una major estabilitat i també un marges de preus més grans, per tal de desenvolupar una encertada estratègia d’operacions.

I és que en els últims anys l’estratègia de compres dels grans fabricants de vehícles està canviant. Hi ha molts fabricants que han arribat a la conclussió que si el diferencial de preu és petit prefereixen comprar els components en mercats de proximitat, ja que els costos logístics són importants i cal tenir-los en consideració.

La clau en aquesta indústria són l’eficiència, la qualitat i l’estandarització. El més habitual serà que en les fàbriques europees els components siguin locals, mentre que en fàbriques de països emergents, gairebé tots els components també siguin d’allà.

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *