Alqvimia, perfumant de Tortellà al món

La firma de cosmètica catalana ja exporta el 40% de la seva producció. Àsia és el seu gran mercat, però preparen l’entrada amb força als Estats Units. Amb 27 anys d’experiència, defensen una economia ‘de la felicitat’ i aposten per tenir els empleats motivats, també perquè això és garantia de més bons resultats.

 

Idili Lizcano, fundador d'Alqvimia.
Idili Lizcano, fundador d’Alqvimia.

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]”T[/dropcap]inc un nas força gran i ho havia d’aprofitar”. Són paraules d’Idili Lizcano, director gerent d’Alqvimia, una empresa que elabora cosmètica natural d’alta qualitat. Des de la masia de Can Duran de la localitat de Tortellà, al cor de la Garrotxa, aquest perfumista explica com han anat arribat a exportar el 40% de la seva producció i a facturar fins a 6 milions d’euros. L’antiga alquímia ha evolucionat, i ara fa cosmètica i perfums de forma natural.

“Si vols vendre alguna cosa, has de ser bo amb el que fas. Almenys tendir a l’excel·lència”. Lizcano no s’amaga que és exigent, però també reconeix que “si no estimes la teva feina estàs perdut”. Com que estava segur que els seus productes eren bons, els van començar a vendre fora de l’estat espanyol. Amb bons resultats: ja són a 25 països de tot el món. I en volen més.

[quote align=”center” color=”#999999″]Alqvimia ja exporta el 40% de la seva facturació a 25 països de tot el món.[/quote]

Des de fa anys, Àsia és un bon mercat per Alqvimia: Xina, Japó, Hong Kong i Singapur són alguns dels llocs on venen: “L’alquímia era molt important a la Catalunya medieval. Venem la tradició de fer perfums i les nostres arrels, però combinat amb la modernitat. Això agrada molt als asiàtics”, explica Lizcano. No tenen por de la competència “de tot el món” que hi ha en aquesta zona perquè això “et fa ser millor”, però avisa a futurs : “Els europeus només podem competir amb la qualitat”.

L’expansió d’Alqvimia no se n’oblida del continent americà. Ja hi tenen presència, però la companyia acaba de perfilar un ambiciós projecte per portar botigues a 50 ciutats nord-americanes.

Innovació i medi ambient

El respecte pel medi ambient és un altre dels objectius de la companyia. Lizcano recorda que han estabilitzat per tres anys “un producte tan inestable com les cremes” només amb productes naturals. També defensa que el públic demana productes menys artificials, i ho celebra per l’impacte que ha tingut la química en el medi ambient.

Aquesta cura pel que és natural fa que tots els seus productes siguin reciclables i que, segons assegura el perfumista, no contaminin “en cap dels processos”. I no s’aturen aquí: a mig termini volen que totes les energies que utilitzen en la seva producció siguin verdes i renovables.

Una altra visió de l’economia

Lizcano és un dels defensors de l’economia humanitzada, també coneguda com de la felicitat o del bé comú: “Tothom ha de ser feliç i l’economia hi ha d’ajudar”. Darrere d’aquest objectiu potser naïf s’hi amaga una estratègia d’èxit. Si un treballador és feliç, rendeix més. “Per fer un producte excel·lent has d’estar motivat”, avisa.

[quote align=”center” color=”#999999″]”Per fer un producte excel·lent has d’estar motivat”, explica Lizcano.[/quote]

I això, com s’aconsegueix? Permetent la conciliació dels horaris als teus empleats o fins i tot cobrant entre un 30 i un 50% més del que diu el conveni laboral. Dues estratègies que Lizcano aplica amb els seus treballadors.

 

[divider scroll_text=””]

 

[social type=”twitter” opacity=”dark”]http://www.twitter.com/jaumevb[/social] @jaumevb

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *