Algèria pren mesures per reduir els efectes de la caiguda del preu del petroli

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]L'[/dropcap]economia algeriana depèn dels hidrocarburs, que suposen gairebé un terç del PIB i representen el 97% del total de la seva exportació. Amb la baixada del preu del petroli al mercat mundial, i perquè no descendeixi el PIB del país, el govern d’Algèria està prenent una sèrie de mesures:

[list type=”arrow3″]

  • L’explotació del gas d’esquist a la província de Tamanraset, al sud país, a través de la tècnica del ‘fracking’, perillosa per al medi ambient. Tot i que el primer ministre algerià, Abdelmalek Selal, ho nega, s’han produït nombroses protestes a la zona sota el lema de ‘desobediència civil’. Si el projecte es porta a terme, preveu la perforació de 200 pous i inversions per un mínim de 70 mil milions de dòlars els propers 20 anys. L’empresa estatal del sector, Sonatrach, a través del seu director general interí, M- Said Sahnoun, ha informat que l’exploració no serà suspesa i, a mitjans de l’any passat, el govern algerià va aprovar esmenes legals que permeten aquesta explotació.
  • La paralització d’inversions en infraestructures. Per exemple:
    El tramvia d’Argel (adjudicat a FCC)
    La reforma dels ports d’hidrocarburs i la seva ampliació per crear zones de contenidors i passatge.
    Xarxa viària.
    Construcció (excepte habitatge privat)
  • Fre a les importacions d’alguns productes per fomentar la fabricació interna: ceràmica, rajoles, portes, sòcols, sanitaris, ferreteria, plàstics, fusteria, entre d’altres.

[/list]

Però a Argèlia, el tema de la importació té la seva idiosincràsia particular. Els importadors estan organitzats per lobbis. I dins dels lobbis, existeixen alguns de molt forts i amb gran influència política. Quan algun producte dels importats per un lobby potent queda frenat, pot ser reconsiderada la prohibició d’importació.

Per empreses que fabriquen aquest tipus de productes ‘frenats’ per la nova mesura, opcions com el d’arribar a un acord de fabricació conjunta amb una empresa algeriana, una ‘joint-venture’, o la venda de ‘know-how’, són una bona oportunitat per introduir-se en aquest mercat.

No hi ha fronteres!

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *