ACC1Ó: “La mida de l’empresa no importa per començar a exportar”

El gerent d’Assessorament Internacional d’ACC1Ó avisa que les empreses s’equivoquen si es decideixen a fer-ho només perquè el mercat nacional s’ha aturat

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]L[/dropcap]a fira Biz Barcelona que es fa aquests dies a Barcelona és una gran trobada d’empreses de tots els sectors. També de les que estudien com començar a exportar o que ja han obert les portes a l’exterior. Un dels punts on es poden dirigir és la zona d’assessorament d’ACC1Ó, on s’ofereix assessorament i consells.

El responsable d’aquest servei és el gerent d’Iniciació i Talent per a la , Ramon Camí. En declaracions a ExportNews.cat, Camí ha avisat que la petita o mitjana empresa que vulgui sortir a vendre a l’exterior s’ha de preguntar per què ho vol fer: “Si la resposta és perquè el mercat nacional s’ha aturat, no és la millor manera de començar. Quan arribes a aquesta situació necessites resultats ràpids, i no és el cas de les . És un procés llarg”, avisa. També reconeix moltes empreses estan agafant aquest camí.

Al contrari del tòpic, desmenteix que la mida importi per començar l’aventura exportadora: “Les petites empreses que vulguin fer el pas han d’anar a buscar 1 o 2 clients, no el 30% del mercat francès”. Camí aposta per localitzar un nínxol concret i centrar-hi tots els esforços, a més de tenir clar que tard o d’hora s’haurà de fer alguna inversió i tenir molt ben definit quin producte o servei es vol exportar.

Finalment, creu que una bona part del possible èxit d’aquestes firmes es basa en qui comanda el projecte: “Si qui ha al davant es creu el projecte, ho aconseguirà”, sentencia.

 

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *