4 habilitats que ha de tenir un bon director d’exportació

[dropcap type=”circle” color=”#ffffff” background=”#4f4f4f”]E[/dropcap]xportar et pot permetre ampliar el teu mercat, impulsar beneficis i evitar una alta dependència de clients al mercat interior. Però aquest objectiu es pot convertir en inassumible si el teu director d’exportació no té les habilitats suficients. Aquestes en són algunes.

1. Tenir com a funció bàsica aconseguir negoci per a la seva empresa. Tota la resta pot arribar a ser irrellevant. Si coneix més o menys idiomes, si compta amb determinades titulacions, màsters internacionals, etc, són qüestions que poden ajudar la persona a assolir objectius, però per si mateixos no tenen major transcendència. La disponibilitat per a viatjar tampoc és un valor si no ve acompanyada d’altres virtuts.

2. Ha de ser una persona dedicada plenament a conéixer el mercat i capaç també de situar l’empresa en plenes facultats per oferir al mercat el que necessita. Transmetre la idea que el mercat i l’empresa no són realitats antagòniques sinó complementàries.

3. Entendre el món actual més enllà de distingir els països en funció de les característiques del mercat que conformen. És necessari tenir la inquietud de conéixer la realitat ja no només econòmica o comercial, sinó també cultural, política o sociològica en què viu el món globalitzat. Les diferències culturals o socials poden condicionar l’entrada a un nou mercat i determinar l’èxit o fracàs d’una operació comercial.

4. Estar disposat a utilitzar serveis de suport externs sempre que sigui necessari. Vendre a l’estranger requereix d’un esforç superior que vendre al mercat intern i no sempre és possible fer-ho tot sol. Detectar el moment en què cal contactar amb empreses de gestió duanera o transport internacional pot ajudar a fer créixer el negoci.

Photo credit: thetaxhaven / Foter / CC BY

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *